Ogólne warunki Gwarancji

1 DEFINICJE

1.1.   PRODUCENT – GROMEX Sp. z o.o. Sp. k., ul. Starogliwicka 91b, 44-121 Gliwice wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000718699, NIP: 9691629508, REGON: 36948923900000.

1.2.   UŻYTKOWNIK/KUPUJĄCY – konsument w rozumieniu Art. 22(1) Kodeksu Cywilnego Dz. U.2023.poz.1610, osoba kupująca produkt PRODUCENTA w celach niezwiązanych z prowadzeniem przez taką osobę działalności gospodarczej oraz przedsiębiorca w rozumieniu ustawy Prawo Przedsiębiorców Dz.U.2024.236

1.3.   Sprzedający – podmiot sprzedający produkt: PRODUCENT lub autoryzowany dystrybutor PRODUCENTA

2 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 2.1.   PRODUCENT ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, z tym że odpowiedzialność ta jest ograniczona do szkody o rzeczywistym charakterze, wyłączając utracone korzyści. PRODUCENT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z powodu niewłaściwego doboru Produktów, ich niewłaściwego wykorzystania lub użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem bądź instrukcją obsługi i konserwacji, jak również jakiekolwiek szkody na których wystąpienie lub rozmiar wpływ miał stan i właściwości infrastruktury w ramach której Produkty mają być eksploatowane, w tym w szczególności tych jej elementów, z którymi Produkty mają być połączone.

2.2.   W każdym przypadku odpowiedzialność PRODUCENTA z tytułu wszelkichszkód nieobjętych wyłączeniem zostaje ograniczona do rzeczywistej stratyKupującego, w wysokości nieprzekraczającej kwoty 100% wynagrodzenia umownegonetto.

2.3.   PRODUCENT nie ponosi odpowiedzialności wobec UŻYTKOWNIKA z tytułu wadtowaru wykonanego przez UŻYTKOWNIKA z zastosowaniem Produktów dostarczonychprzez PRODUCENTA.

 

3 OGÓLNE ZASADY GWARANCJI

3.1.    Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu produktu przez konsumenta w rozumieniu Art. 22(1) Kodeksu Cywilnego Dz. U.2023.poz.1610 w celach niezwiązanych z prowadzeniem przez taką osobę działalności gospodarczej lub przez okres 12 miesięcy od daty zakupu produktu przez przedsiębiorę w rozumieniu ustawy Prawo Przedsiębiorców Dz.U.2024.236.

3.2.    Jako datę zakupu rozumiana jest data wymieniona na dokumencie sprzedaży wystawionym przez PRODUCENTA lub autoryzowanego dystrybutora PRODUCENTA oraz potwierdzona w prawidłowo wypełnionej karcie gwarancyjnej.

3.3.    Warunkiem utrzymania uprawnień wynikających z gwarancji jest okresowe przeprowadzanie serwisu i konserwacji przyczepy zgodnie z instrukcją obsługi przyczep Gromex oraz wykonanie przeglądów okresowych zgodnie z kartą przeglądu umieszczoną na końcu karty gwarancyjnej.

3.4.    Do każdego produktu wystawia się tylko 1 dokument karty gwarancyjnej.

3.5.    Wszelkie usługi PRODUCENTA wykonywane w ramach gwarancji są wykonywane zgodnie z ogólnymi warunkami gwarancji, homologacją na produkty PRODUCENTA oraz obowiązującymi przepisami prawa.

3.6.    Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

3.7.    PRODUCENT gwarantuje, że w okresie na jaki została udzielona gwarancja, produkt wolny jest od wad materiału i wykonania oraz gwarantuje jego poprawne działanie według specyfikacji produktu w normalnych warunkach eksploatacji, zgodnych z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi.

3.8.    W przypadku wystąpienia wady produktu, UŻYTKOWNIK musi powiadomić PRODUCENTA lub autoryzowanego dystrybutora, u którego zakupił produkt w przeciągu 3 dni roboczych od daty jej stwierdzenia. Przyczepy nie wolno używać, dopóki wada niejest usunięta. PRODUCENT lub autoryzowany dystrybutor dostarczy instrukcje dalszego działania.

3.9.    Gwarancją nie jest objęta normalna eksploatacja i zużycie części (np. klocki hamulcowe, opony i żarówki). Koszty dostarczenia produktu na naprawy gwarancyjne oraz koszty odbioru produktu po naprawie gwarancyjnej ze wskazanego przez PRODUCENTA serwisu ponosi UŻYTKOWNIK i nie podlegają one zwrotowi.

3.10. PRODUCENT zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji poprzez naprawę lub wymianę. O sposobie usunięcia wady decyduje PRODUCENT.

3.11. Wady będą usuwane przez serwis PRODUCENTA lub w wyznaczonym przez niego serwisie.

3.12. Koszty napraw gwarancyjnych oraz części zamiennych wymienianych na gwarancji w ramach stwierdzonej wady nie obciążają UŻYTKOWNIKA.

3.13. PRODUCENT, poza odpowiedzialnością określoną w Gwarancji lub wynikającą z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane wadami produktu lub ich nieterminowym usunięciem. Wyłącza się jakąkolwiek dalej idącą odpowiedzialność za szkody pośrednie, następcze oraz za utracone korzyści (zyski).

4 ZAKRES GWARANCJI / WYŁĄCZENIA GWARANCYJNE

4.1.    Gwarancja obejmuje jedynie produkt PRODUCENTA, tj. przyczepę (elementy konstrukcyjne, podwozie, nadwozie, układ jezdny, instalacje) z wyłączeniem elementów wyposażenia wykonanego własnoręcznie lub na zlecenie UŻYTKOWNIKA u innych podmiotów.

4.2.    Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym produkcie.

4.3.    Za wadę materiału i wykonania uważa się wadę tkwiącą w urządzeniu powodującą, że jego funkcjonowanie jest niezgodne ze specyfikacją PRODUCENTA.

4.4.    Gwarancja nie obejmuje:

4.4.1.   wad i uszkodzeń ujawnionych lub zgłoszonych po upływie okresu gwarancji;

4.4.2.   naturalnego zużycia części eksploatacyjnych, takich jak: okładziny hamulcowe i ich elementy, linki hamulcowe i ich elementy, bieżnik opon, żarówki itp.

4.4.3.   wad i uszkodzeń powstałych wskutek oddziaływania sił przyrody, jak np. gradu, wyładowań atmosferycznych, mrozu, wody, soli, oddziaływania substancji chemicznych, promieniowania UV itp.;

4.4.4.   wad i uszkodzeń powstałych wskutek działania siły wyższej.

4.4.5.   podzespołów eksploatacyjnych oraz elementów wyposażenia objętych odrębną gwarancją, takich jak: wciągarka elektryczna, pompa hydrauliczna itp.;

4.4.6.   nieprawidłowego użytkowania lub zastosowania Produktu, uszkodzeń przedmiotu gwarancji wynikających z postępowania niezgodnego z instrukcją obsługi, w szczególności z nieprawidłowej eksploatacji, konserwacji, obsługi, przechowywania, użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych;

4.4.7.   wad i uszkodzeń powstałych wskutek dokonania zmiany pierwotnej formy lub funkcji produktu, w tym wadliwego działania produktu spowodowanego konfliktem pomiędzy zamontowanymi samodzielnie podzespołami lub częściami;

4.4.8.   wad i uszkodzeń powstałych podczas transportu produktu, spowodowanych niewłaściwym montażem i zabezpieczeniem produktu podczas transportu;

4.4.9.   wad i uszkodzeń powstałych wskutek napraw lub ingerencji dokonanych przez Kupującego bądź osoby trzecie bez uprzedniej zgody Gwaranta lub niezgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez Gwaranta

4.4.10. uszkodzeń powstałych w wyniku stosowania podzespołów i części eksploatacyjnych nie zalecanych przez producenta lub producentów podzespołów produktu;

4.4.11. uszkodzeń wynikających ze zdarzeń losowych (uszkodzenia elektryczne, pożar, powódź, kolizje i wypadki komunikacyjne, itp.);

4.4.12. uszkodzeń mechanicznych i wywołanych nimi wad;

4.4.13. uszkodzeń powstałych z winy lub wskutek niewiedzy użytkownika;

4.4.14. uszkodzeń wynikających ze sposobu eksploatacji urządzenia w warunkach lub w sposób niezgodny ze specyfikacją PRODUCENTA lub instrukcją obsługi w tym wynikających z przeciążenia produktu;

4.4.15. czynności opisanych w instrukcji obsługi, które UŻYTKOWNIK zobowiązany jest wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.

4.5.    UŻYTKOWNIK traci uprawnienia wynikające z gwarancji w przypadku:

4.5.1.  nieprzestrzegania instrukcji obsługi produktu, w tym używania produktu niezgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa;

4.5.2.  zaniechania czynności konserwacyjnych opisanych w instrukcji obsługi; bądź niewykonanie tych czynności we właściwych terminach wskazanych w instrukcji obsługi;

4.5.3.  niewykonania przeglądów okresowych w zakresie i terminach wskazanych w karcie przeglądu zawartej na końcu karty gwarancyjnej;

4.5.4.  niezgłoszenia wady niezwłocznie po jej wykryciu, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia jej wykrycia;

4.5.5.  stwierdzenia niekompletności urządzenia, dokonania, nieautoryzowanych napraw produktu, modyfikacji i elementów przyczepy lub zmian konstrukcyjnych.

5 WYKONYWANIE UPRAWNIEŃ Z TYTUŁU GWARANCJI

5.1.    UŻYTKOWNIK uprawniony jest do realizacji praw wynikających z gwarancji zgodnie z zasadami gwarancji na podstawie wystawionej przez PRODUCENTA lub autoryzowanego dystrybutora PRODUCENTA oryginalnej i prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej, wyłącznie w przypadku przestrzegania zasad użytkowania i konserwacji zakupionego produktu określonych przez PRODUCENTA.

5.2.    UŻYTKOWNIK zobowiązany jest do okazania dowodu zakupu oraz oryginalnej prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej (tzn. wystawionej na papierze z hologramem, z pieczęcią PRODUCENTA, w wypadku sprzedaży przez autoryzowanego dystrybutora pieczęcią dystrybutora, numerem dowodu sprzedaży, datą sprzedaży, nazwą i typem przyczepy, numerem fabrycznym, numerem VIN i czytelnym podpisem osoby wystawiającej gwarancję).

5.3.    Okresowe prace konserwacyjne przyczep i wykonywanie przeglądów okresowych nie są wykonywane w ramach niniejszej gwarancji i wykonywane są odpłatnie.

5.4.    W przypadku świadczenia usług gwarancyjnych UŻYTKOWNIK zobowiązany jest dostarczyć i odebrać produkt do miejsca wskazanego przez PRODUCENTA na własny koszt i ryzyko.

5.5.    Roszczenia z gwarancji mogą być rozpatrywane i usuwane wyłącznie przez PRODUCENTA. Uznanie roszczenia dotyczącego podzespołów przyczepy wytwarzanych przez innych producentów, dostawców PRODUCENTA takich jak: kompletne osie wraz z bębnami, urządzenia najazdowe, układ hamulcowy, oświetlenie, wyciągarki, podpory, koło podporowe itp. zależy od uznania zasadności roszczenia przez producenta danego podzespołu, którego dotyczy roszczenie.

5.6.    Każdą wadę należy zgłosić nie później niż w terminie 3 dni od daty jej wykrycia, wraz z przedstawieniem oryginału lub kopii dokumentu zakupu:

5.6.1.  osobiście w siedzibie PRODUCENTA lub autoryzowanego dystrybutora, u którego przyczepa została zakupiona lub

5.6.2.  mailowo na adres: reklamacje@gromex.pl

5.6.3.  pisemnie wysłać pocztą tradycyjną na adres: GROMEX Sp. z o.o. sp.k., ul. Starogliwicka 91b,44-121 Gliwice.

5.6.4.  Zgłoszenia roszczeń z gwarancji dokonane z niezachowaniem procedur i terminów określonych w niniejszym dokumencie nie będą rozpatrywane.

5.6.5.  Datą zgłoszenia w sytuacji określonej w pkt. 5.6.3 powyżej będzie data nadania zgłoszenia w Urzędzie Pocztowym zgodna ze stemplem pocztowym.

5.6.6.  W wypadku reklamacji poprzez mail lub pocztę należy dołączyć do reklamacji zdjęcia reklamowanego elementu i w miarę możliwości zdjęcia pokazujące powód reklamacji.

5.6.7.  Do reklamacji należy dołączyć wypełniony i własnoręcznie podpisany przez UŻYTKOWNIKA protokół zgłoszenia dostępny na stronie producenta: www.gromex.pl

5.7.    Przed dostarczeniem produktu do naprawy gwarancyjnej UŻYTKOWNIK zobowiązany jest do skontaktowania się telefonicznie z PRODUCENTEM w celu przeprowadzenia pierwszej weryfikacji faktycznego wady produktu przez konsultantów technicznych PRODUCENTA, którzy mogą rozwiązać problem na odległość lub potwierdzić konieczność przekazania produktu do serwisu.

5.8.    UŻYTKOWNIK zobowiązany jest do dostarczenia pisemnej informacji o jakichkolwiek dokonanych modyfikacjach w produkcie, w szczególności zainstalowanych urządzeniach dodatkowych lub podzespołach przed przekazaniem produktu PRODUCENTOWI. W przypadku braku takiej informacji ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia tych elementów ponosi UŻYTKOWNIK.

5.9.    PRODUCENT dołoży wszelkich starań, aby usunięcie wady zostało wykonane w terminie do 21 dni roboczych (pomijając dni ustawowo wolne od pracy i święta) od momentu dostarczenia PRODUCENTOWI wadliwego produktu lub zgłoszenia wady w przypadku usług wykonywanych w miejscu uszkodzenia urządzenia. PRODUCENT zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu w przypadku konieczności importowania elementów do naprawy spoza terytorium Polski lub w innych uzasadnionych przypadkach, o czym zostanie poinformowany UŻYTKOWNIK.

5.10. PRODUCENT ma prawo do obciążenia UŻYTKOWNIKA kosztami usług serwisowych, jeżeli reklamacja okazała się nieuzasadniona, tj. uszkodzenie nie było objęte gwarancją lub urządzenie okazało się sprawne.

5.11. Wymienione przez PRODUCENTA części oraz urządzenia stają się jego własnością.

5.12. Naprawa gwarancyjna jest dokumentowana protokołem oraz wpisem w karcie przeglądu zawartej w karcie gwarancyjnej.

6 POZOSTAŁE WARUNKI

6.1.    Karta Gwarancyjna i postanowienia niniejszej gwarancji mają charakter nadrzędny w stosunku do gwarancji fabrycznych oraz instrukcji obsługi lub innych dokumentów dołączonych do dodatkowych akcesoriów sprzedanych wraz z przyczepą.

6.2.    PRODUCENT zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług, jeśli ich wykonanie groziłoby naruszeniem przepisów dotyczących norm zawartych w posiadanym Świadectwie Homologacji danego produktu.

7 WYGAŚNIĘCIE GWARANCJI

7.1.    Uprawnienia z tytułu gwarancji wygasają w całości w przypadku, gdy UŻYTKOWNIK samodzielnie lub przez podmiot inny niż PRODUCENT/ autoryzowany dystrybutor dokona próby naprawy, bądź też dokona przeróbki lub zmian konstrukcyjnych przedmiotu gwarancji.

7.2.    Uprawnienia Kupującego z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie po upływie okresu gwarancji.

8 RĘKOJMIA

8.1.    Niniejsza Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień UŻYTKOWNIKA wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.